2008年2月13日

跑向我人生第一次的馬拉松

相信每一位參加長跑的跑手,都有自己馬拉松的故事,也有各自繼續參加長跑的原因。

2006年 2月11日,我還是一名渣打馬拉松的業餘戰地記者,當時的我,還只懂按全自動和勉強用上光圈先決的,甚麼快門先決或者Pan鏡也不懂,為了响應參加馬拉松比賽的朋友的呼喚,由起點到終點站,經歷了幾小時前線的比賽氣氛,受各位參加者的堅強意志所感悟,決心由零開始,跑向我人生第一次的馬拉松。

2007年3月4日,我在還不知道十公里有多遠的情況下用58分完成第一次渣打的十公里比賽。

踏入2008年,多謝上天給我的考驗,令我提前受傷,天氣持續的寒冷,但這一切都完全沒有減低我參加跑步的意志,反而給我更大警覺性和專注。原來,信心的確是一股超強的動力, 加上各方好友的鼓勵和問候,更加發奮。我已準備十個月的半馬 ( 廿一公里 ) 已到達最後階段,心情有點複雜。

昨晚我在跑馬地練快跑,感覺已回復狀態,我會在未來幾天準備好,無論心理狀態或是身理狀態都會是最佳狀態去迎戰我期待已久的2008年渣打馬拉松比賽,這也標示着離我人生第一次的馬拉松愈來愈近!

祝願各位在新的一年,每一方面都愈來愈進步,每一目標都愈來愈快達到,一句都尾 – 萬事勝意! 馬到功成!

(攝於 2006 年香港渣打馬拉松)

9 則留言:

匿名 說...

預祝妳首度馬拉松成功,創出佳績!

匿名 說...

預祝妳首度馬拉松成功,創出佳績!
Anthony

匿名 說...

加油!加油!

(=^.^=) Freesom 說...

Anthony,

共勉之! 好好享受你第N次的馬拉松罷!
2009 年全馬見!

Freesom

(=^.^=) Freesom 說...

Jennifer,

收到! 有你的支持,一定加足油!

Freesom

匿名 說...

嘩! 你好勁啊!

匿名 說...

Wow!! Unbelievable!!

At my age, I had trouble finishing one mile (1.6Km). My knees started to hurt. So, I cannot run more than a mile.

20Km?? I don't think I can do it ever in this life.

Edmond

(=^.^=) Freesom 說...

Edmond,

It's possible! 21Km is not much far, around 2 hrs right now. Remember I've prepared for 10 months.

On 12/Feb/2006, while I started my first jogging along the waterfront at Hunghom, at the first 5 mins I felt extremely exhausted, difficult in breathing... lots of inner voice told me to stop it. I even wanted to quit at the moment. However, another inner voice asked me to keep going - I CAN. During past two years, I learnt a lot of running from the website, friends and my coach - Mr. Lee Kar Lun. Actually there're lots of things to be learnt. After I learn and practice the right running technique, it makes my running more effectively and joyful. I can see the better improvement in breathing and speed.

Yesterday, my expatriate CEO at 50s told me that I should complete around 1:42 according to my 10Km best speed. Also he stressed that lots of his friends start the marathon since the mid-age. Interesting, right!

Just keep whatever sport you like and can. ENJOY the exercise, it brings you not only healthy mind and body, but FUNS!

Keep going, my friend!
Freesom

匿名 說...

努力! 加油! Enjoy your "Fun"

Cherine