2008年1月23日

尼泊爾 – 生活篇 (三)





(攝於尼泊爾首都加德滿都街頭)

我很喜愛旅遊。我心目中的旅遊,是可以自由自在,到一處自己喜愛的地方,可以短暫停留一會。我樂意當一位過客,又或者一位路人丙之類,只想可以融入當地的生活,可以第一身地直接感當地的文化和生活。

到尼泊爾旅遊是我多年的心願,可能以前總欠一點緣份罷,每次都不了了之。直至去年八月,偶然知道海鷗攝影會將會有一尼泊爾攝影團,立即想動身去,而這次旅程也是開啟了我的攝影藝術之門。

藝術創作,從來都是充滿着無限可能,學海無涯,而要學習的範籌很廣闊,創作的空間是有是無。常常抱着好奇心的我,愈來愈發現自己的無知,但卻發現其中趣味無窮,也愈來愈愛上這門藝術。更重要是,我每天都找到一些生活上點點滴滴又可愛而細緻的漂亮一刻,令我的生活也變得精彩。

對於攝影藝術,我是一 名小學生。在這空中網絡上,期待各位惠賜珍言,好讓這位小學生可以繼續成長,這也是我在此予大家朋友分享的動力。

大家不妨看看今天的幾張照片,你從中可以感受到什麼呵?!
今天找來這首Carpenter的老歌,希望你喜歡!
Top of the World
By Carpenter

Such a feelins comin over me
There is wonder in most everything I see
Not a cloud in the sky
Got the sun in my eyes
And I won’t be surprised if it’s a dream
Everything I want the world to be
Is now coming true especially for me
And the reason is clear
It’s because you are here
You’re the nearest thing to heaven that I’ve seen

I’m on the top of the world lookin down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I’ve found ever since you’ve been around
Your loves put me at the top of the world
Something in the wind has learned my name
And it’s tellin me that things are not the same
In the leaves on the trees and the touch of the breeze
There’s a pleasin sense of happiness for me
There is only one wish on my mind
When this day is through I hope that I will find
That tomorrow will be just the same for you and me
All I need will be mine if you are here
I’m on the top of the world lookin down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I’ve found ever since you’ve been around
Your loves put me at the top of the world

1 則留言:

匿名 說...

Hi Freesom,

As always, I am excited to view the pix you took. They are about nature, about life, about breathing, about feeling, about ... Or rather, your pix are nature, life, breathing, feeling...

The 'raw' senses kick-starts my inner urge to experience what you expressed in your pix - live close to life.

Thank God for His kind creation of the universe!

Joyce